Budapesten 2010 és 2020 között közel 20%-kal nőtt a gépjárműállomány, 573 ezerről 684 ezerre. Eközben az agglomerációban ez az arány már 36%, a gépkocsik száma 418 ezerről 568 ezerre nőtt. 2019-ben egy fenntarthatatlan, széttöredezett rendszerben működött a fővárosi parkolás. A Józsefvárosban érvényben lévő ingyenes lakossági parkolás – lakásonként korlátlan gépkocsi esetén – nem bizonyult sem környezeti, sem közterület-használati, sem pedig társadalmi igazságosság szempontjából fenntarthatónak. Teltház volt, az engedélyek és a férőhelyek aránya több mint 100% terheltséget mutatott, ami egyszerre volt köszönhető a növekvő autótulajdonlásnak és a felelőtlen kerületi támogatási rendszernek. 2020-ban 13 540 engedély volt kiadva kb. 12 000 férőhelyre, ami 113%-os terheltséget jelentett. Ez intő jel volt arra, hogy az addig fenntarthatatlan parkolásszabályozási rendelkezéseket mihamarabb orvosolni kell a kerületi és fővárosi lakosság javára. A Józsefvárosi Parkolási Stratégia 2.0 fő célja rövid távon a közterek használatának demokratizálása volt, azaz (1) csökkenteni a közterületen parkoló gépjárművek számát és (2) a közterületi parkolás „társadalmi költségének” legalább töredékének a rendezését, azaz kevesebb pénzzel támogatni egy környezetszennyező és a városban élők jóllétét rontó tevékenységet.

Egy teljes év (Jan 01 – Dec 31) elteltével a szabályozást követően 9 ezer lakossági parkolási engedélyt adott ki az Önkormányzat 2023-ban, ami 28%-os csökkenést jelent 2022-höz képest, a lakossági engedélyek és férőhelyek aránya pedig 79%-ra csökkent. Ezek az eredmények túlszárnyalták az előzetes célkitűzéseket is. Míg a vendégparkolások számában (a rendeletmódosítás előtt) 2022-ben átlagosan 160 elindított parkolás mutatható ki, ugyanazon a területen 2023-ban (a rendeletmódosítás után) átlagosan 190 elindított parkolást számláltunk óránként. Ez arra enged következtetni, hogy a kerületben több lett a rövid távú szabad várakozóhely nappal, akár 20%-kal több vendégautó tud megállni óránként, 20%-kal kevesebb autó köröz a forgalomban és derűlátóan ennyivel kevesebb az ebből eredő károsanyag-kibocsátás és társadalmi költség is.